- 220046, г.Мінск вул.Солтыса, 183а
-
(+375 17) 388 97 00
-
+375 (17) 388 97 01
- niipb@mchs.gov.by
Дэбюракратызацыя і электронныя звароты
Дэбюракратызацыя адміністрацыйных працэдур
Паважаныя наведвальнікі!
Вы знаходзіцеся ў раздзеле Навукова-даследніцкага інстытута пажарнай бяспекі і праблем надзвычайных сітуацый Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь. Наша арганізацыя прымае ўдзел у працы па дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату. Калі Вы, Вашы родныя і блізкія, знаёмыя сутыкнуліся з выпадкамі:
- адмовы ў выдачы даведкі або іншага дакумента;
- парушэння тэрмінаў выдачы даведак або іншых дакументаў;
- выпатрабавання для выдачы даведак дакументаў, не ўключаных у Пералік адміністрацыйных працэдур;
- неабходнасці самастойна збіраць дакументы, якія павінны запытвацца работнікамі дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыяй;
- незабеспячэння прыёму грамадзян у зручны для іх час;
- парушэнні графіка прыёму грамадзян у дзяржаўных органах, іншых дзяржаўных арганізацыях;
- незабеспячэння своечасовага і належнага выканання функцый часова адсутнага работніка, які ажыццяўляе прыём грамадзян;
- доўгага чакання ў чэргах у дзяржаўных органах і іншых дзяржаўных арганізацыях;
- грубых, непаважлівых або нетактоўных адносін з боку работнікаў дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый пры звароце за ажыццяўленнем адміністрацыйнай працэдуры;
- парушэння парадку вядзення кнігі заўваг і прапаноў (кніга не выдаецца па першым патрабаванні, парушаюцца тэрміны разгляду выкладзеных у ёй заўваг і прапаноў, заяўнікі не паведамляюцца пра вынікі разгляду іх заўваг);
- бюракратызму, цяганіны або фармалізму пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур.
Вы можаце накіраваць электронны зварот* з інфармацыяй аб адпаведных фактах з пазнакай "Дэбюракратызацыя". Мы зробім усё магчымае, каб атрыманая ад Вас інфармацыя, пасля яе аналізу і абагульнення, была ўлічаная пры выпрацоўцы прапаноў па ўдасканаленні прававога рэгулявання адміністрацыйных працэдур.
* Звяртаем Вашу ўвагу на тое, што электронныя паведамленні з прычыны адсутнасці ўсіх неабходных рэквізітаў не зьяўляюцца зваротамі грамадзян у сэнсе Закона Рэспублікі Беларусь ад 6 чэрвеня 1996 года "Аб зваротах грамадзян" у рэдакцыі Закона Рэспублікі Беларусь ад 1 лістапада 2004 года.
Аб дэбюракратызацыі
У цяперашні час у Рэспубліцы Беларусь па ініцыятыве Кіраўніка дзяржавы ажыццяўляюцца комплексныя мерапрыемствы, накіраваныя на спрашчэнне работы дзяржаўных органаў, іншых дзяржаўных арганізацый з грамадзянамі. Асноўны змест дадзеных мерапрыемстваў складаецца ў дэбюракратызацыі адміністрацыйных працэдур у дачыненні да грамадзян (далей - адміністрацыйная працэдура) *. Дэбюракратызацыя адміністрацыйных працэдур прадугледжвае, у прыватнасці:
-
укараненне заяўнага прынцыпу "адно акно" ** пры ажыццяўленні адміністрацыйных дзеянняў;
-
скарачэнне пералікаў даведак і іншых дакументаў, што прадстаўляюцца грамадзянамі для ажыццяўлення адміністрацыйных дзеянняў, а таксама тэрмінаў ажыццяўлення такіх дзеянняў;
-
абмежаванне ведамаснага і мясцовага (лакальнага) нарматворчасці, што датычыцца ажыццяўлення адміністрацыйных дзеянняў, рэгламентацыі падобных пытанняў на больш высокім узроўні - у законах Рэспублікі Беларусь, актах Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь;
-
аптымізацыю рэжыму работы дзяржаўных органаў, іншых дзяржаўных арганізацый з улікам патрэбаў грамадзян, удасканаленне даведачна-інфармацыйнага абслугоўвання насельніцтва.
Асновай дадзенай працы сталі праграмныя заявы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, Дырэктыва Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. № 2 "Аб мерах па далейшай дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату", а таксама Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 13 верасня 2005 г. № 432 "Аб некаторых мерах па ўдасканаленні арганізацыі работы з грамадзянамі ў дзяржаўных органах, іншых дзяржаўных арганізацыях" і Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 сакавiка 2006 г. №152 "Аб зацвярджэнні пераліку адміністрацыйных працэдур, што выконваюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі па зваротах грамадзян за выдачай даведак або іншых дакументаў", якія паслужылі падмуркам буйнамаштабнай рэформы заканадаўства.
У сувязі з правядзеннем адпаведнай рэформы запрашаем наведвальнікаў сайта ўнесці свой пасільны ўклад у яе ажыццяўленне, паведаміўшы аб адміністрацыйных працэдурах, якія, на вашу думку, маюць патрэбу ў дэбюракратызацыі і спрашчэнні.
* Адміністрацыйная працэдура - парадак арганізацыйнай, распарадчай і іншай дзейнасці дзяржаўнага органа, іншай дзяржаўнай арганізацыі, якая выконвае сацыяльна значныя функцыі (за выключэннем нарматворчай, праваахоўнай і судовай дзейнасці), якая накіравана на ўчыненне адміністрацыйных дзеянняў, якія маюць прававое значэнне для звярнуўшагася грамадзяніна, уключаючы выдачу даведак , іншых дакументаў, якія пацвярджаюць (устанаўліваюць) правы і абавязкі грамадзяніна, ажыццяўленне дазваленчых, уліковых, рэгістрацыйных, засведчвальных і іншых аналагічных дзеянняў у дачыненні да грамадзяніна.
** Заяўны прынцып "адно акно" - прынцып адміністрацыйнай працэдуры, які прадугледжвае, што для здзяйснення адміністрацыйнага дзеяння грамадзяніну неабходна звярнуцца ў дзяржаўны орган (арганізацыю), адказны за яе правядзенне, з вуснай альбо пісьмовай заявай, дакументам, які сведчыць асобу, іншымі дакументамі, якія адсутнічаюць у гэтым органе (арганізацыі) і не могуць быць атрыманы ад іншых органаў (арганiзацый). Усе астатнія дакументы (звесткі), неабходныя для ажыццяўлення адміністрацыйнага дзеяння, запытваюцца дзяржаўным органам (арганізацыяй) самастойна.
Дакументацыя
Назад